Röjar-dag

Som jag skrev i föregående inlägg håller jag och E fortfarande på att komma på plats i vår lägenhet. Påbörjade arbetet mitt på dagen ungefär; dammsuga (av någon anledning har alla rummen lyckats bli fulla med hår och kattsand sedan tisdags, hmm), dammtorka och packa upp lådor med saker som ska upp i bokhyllorna. Jag gick också igenom min låda med virkningssaker - och shit vad mycket saker jag hade i gömmorna! Bland annat hittade jag många halvfärdiga amigurumi, som oftast inte saknade så mycket för att bli färdiga. Och så hittade jag massvis med garn jag totalt glömt bort att jag ägde. Summa summarum en mycket bra röjning, hihi.

På eftermiddagen kom mina föräldrar med några av mina saker som har varit kvar hos dem, pappa och E åkte och köpte en lampa till vardagsrummet, medan jag och mamma rensade i "lagerrummet"/sovrummet. Kläderna veks prydligt ihop, diverse ommöbleringar, vi fixade en matta till vardagsrummet... Åh, jag blir så glad när man kan se att vi håller på att få ett riktigt hem, och dessutom ett mysigt sådant! Känns så himla bra redan. :)

Små inredningssaker jag funderar på att göra nu är små dukar. En till en vit byrå i hallen, samt en till soffbordet. Tror att jag ska försöka ge mig på att virka ett gäng African Flowers och göra dem till söta dukar. African Flowers är verkligen så himla vackra! Inte konstigt att de håller på att bli värsta trenden bland virkare, hihi. ;)



Bild lånad från Min Inspiration


Såså, trevlig söndagskväll på er!

~Mia

Kommentarer
Postat av: Cecilia

African Flowers är verkligen vackra! Jag har virkat sånna glasunderlägg, måste bara stärka dom på nått sätt :)



Jag fick rådjuret att stå genom att först ha i något tungt och kompakt i hovarna, jag tog råa linser, men funkar med ris och ärtor med. Sedan stoppade jag resten av benen hårt som bara den med vanlig vadd :) Då står den som en soldat sen! Lycka till!

2011-02-28 @ 17:44:49
URL: http://cottoncandycrochet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0